[PWE] Wczesna emerytura - wrzesień 2016


PWE. Projekt Wcześniejszej Emerytury uważam za otwarty. Chcę Ci pokazać w dokładny sposób, jak odkładając małe kwoty możesz dojść do fajnych oszczędności, które sumiennie odkładane i odpowiednio inwestowane są w stanie pomóc Ci w przejściu na wcześniejszą emeryturę.

PWE można porównać do indywidualnego konta emerytalnego, z tym, że tutaj mam całkowitą kontrolę nad budżetem i mogę w każdej chwili wyciągnąć gotówkę bez podatków.

O finanse osobiste dbam już kilkanaście miesięcy i przetestowałem różne sposoby na regularne oszczędzanie pieniędzy. Największym problemem podczas samego procesu oszczędzania była ich wysokość. Moje wydatki potrafiły się zmieniać drastycznie z miesiąca na miesiąc. Często bywało tak, że zarobki wzrosły o 3.000 zł, a koszta... O 4.000 zł. Wszystko było brakiem budżetu domowego, który prowadzę nieprzerwanie od początku roku. Kiedyś na samo wyrażenie "budżet domowy" reagowałem z uśmiechem, obecnie jest to narzędzie pozwalające mi sterować przepływem pieniędzy. Wiem na co wydaję i ile wydaję. Chcę wiedzieć, na co wydaję każdego dnia pieniądze. Odkąd prowadzę budżet domowy w arkuszu kalkulacyjnym, zauważyłem swego rodzaju dyscyplinę finansową, która pozytywnie na mnie działa.

Projekt Wcześniejszej Emerytury - założenia


  • wpłata 500 zł miesięcznie
  • dodatkowe nadwyżki finansowe trafiają na PWE
  • PWE < 10.000 zł - środki trzymane na ROR i lokatach
  • PWE > 10.000 zł - inne sposoby inwestycyjne


01.08.2016 - ten dzień mam zapisany w arkuszu jako pierwszy, którego pojawiły się pierwsze środki na rachunku PWE. Od samego początku chciałem wyrobić w sobie systematyczność. A zaczęło się od 55 zł, które otrzymałem od banku za założenie rachunku oszczędnościowego. I tak to już ponad rok zleciał... W praktyce wygląda to tak, że stałe kwoty w ramach Projektu Wcześniejszej Emerytury trafiają od 11 lipca 2016 roku.

(kliknij, aby powiększyć obraz)

Do czerwca bieżącego roku wpłaty były dokonywane różnie. Od lipca wyregulowały mi się zarobki i mogę bez problemu wpłacać na rachunek oszczędnościowy kwotę 500 zł miesięcznie. Jest to stosunkowo dużo pieniędzy - na wielu blogach, ich autorzy piszą o oszczędzaniu nawet 200-250 zł w skali miesiąca.

(kliknij, aby powiększyć obraz)

Wpłacony kapitał: 2549,67 zł
Odsetki: 2,94 zł
Wartość PWE: 2552,61 zł.

Kwoty nie są wysokie, ale mogę śmiało powiedzieć, że dopiero się rozkręcam. PWE traktuję jako oszczędzanie długoterminowe. Póki oszczędności są niewielkie, będę je wrzucał na lokaty i konta oszczędnościowe. Nie chcę też na siłę zmieniać banków i kont, w związku z tym czasami pieniądze będą trzymane na mniej opłacalnych produktach bankowych.

Obecnie całość z PWE trzymana jest na Wymarzonym Koncie Lokacyjnym w Raiffeisen Polbanku, które jest oprocentowane bodajże na 0,75%.

Projekt Wcześniejszej Emerytury będę prowadził regularnie na łamach bloga Wczesna Emerytura i podsumowania miesięczne publikowane będą w połowie każdego miesiąca.

Oprócz tego sposobu oszczędzania pieniędzy, prowadzę także portfel mieszkań na wynajem, do którego obecnie zalicza się jedna nieruchomość. Więcej o mieszkaniach na wynajem napiszę kolejnym razem. W planach mam rozpisanie mojego case study, który realizowałem rok temu na rynku szczecińskim.
[PWE] Wczesna emerytura - wrzesień 2016 [PWE] Wczesna emerytura - wrzesień 2016 Reviewed by Przemysław on 9/19/2016 Rating: 5

1 komentarz:

  1. Moim zdaniem w takiej kwestii jak najbardziej warto jest zdecydować się na wykupienie odpowiedniego ubezpieczenia na życie. Sporo informacji na ten temat oraz korzystną ofertę takich polis znajdziecie na pewno tutaj http://kompleksowaochrona.pl/ . Polecam wam sprawdzić te infromacje, ponieważ mogą być na prawdę przydatne

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.